دیدبان

کدام تیم متن سخنرانی روحانی را نوشتند؟/ آغاز کار دانشگاه احمدی نژاد ازبهمن ماه

کدام تیم متن سخنرانی روحانی را نوشتند؟/ آغاز کار دانشگاه احمدی نژاد ازبهمن ماه

به گزارش دیدبان ، به نقل از مشرق، خبرنگاران در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"هایی برمی‌خورند که میهمان‌‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.

* دانشگاه احمدی نژاد در ترم بهمن ماه در سه رشته اقتصاد، مهندسی و پزشکی دانشجو خواهد پذیرفت. روسای این دانشکده ها به ترتیب سید شمس الدین حسینی وزیر سابق اقتصاد، عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر سابق کار و محمد رضا شمس اردکانی رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهند بود.

*در جلسه اخیر اصلاح طلبان طرح تشکیل شورای فرماندهی به تصویب رسیده است. اعضای جلسه پیشنهاد داده اند آقایان خوئینی ها، هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی، حسن روحانی و محمد خاتمی اعضای شورای مرکزی آن باشند. برخی اعضا با اشاره به اختلافات عمیق و کهنه ای که میان این گزینه های پیشنهادی وجود دارد تشکیل این شورا را ناممکن می دانند.

*شنیده ایم آقایان محمد جواد ظریف، محمود سریع القلم و حسام الدین آشنا ماموریت داشته اند متن سخنرانی های دکتر حسن روحانی را در سفر نیویورک تهیه و تنظیم نمایند.

*یکی از وزرای دولت یازدهم از مدیران صداوسیما خواسته است برای وی ساعتی را جهت ارائه تفسیر قرآن مقرر نمایند.هنوز پاسخی به این درخواست داده نشده است.

*هاشمی رفسنجانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت از تماس تلفنی روحانی و اوباما و همچنین مذاکره ظریف و جان کری اظهار خوشنودی کرده و آن را از عنایات خداوند در حق ملت ایران دانسته است. هاشمی تاکید کرده ما نباید دیگر به دوران گذشته برگردیم.

*به دنبال بروز برخی ناهماهنگی ها در تیم اقتصادی دولت، محمد نهاوندیان از سوی حسن روحانی مامور هماهنگی میان وزیران اقتصادی و دستگاه های مربوطه شده است. سخنان سیف رئیس بانک مرکزی درباره قیمت دلار با انتقادهای گسترده ای در دولت و رسانه ها همراه بود.

*شنیده ایم رضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس و در پاسخ به انتقاد برخی نمایندگان مبنی بر ارتباط نزدیک وی با خانواده هاشمی رفسنجانی گفته است:" بنده چنانچه وزیر ورزش و جوانان شوم مسوولیتی به فرزندان  هاشمی رفسنجانی در وزارتخانه نخواهم داد."

*از خانم ها سلطانخواه معاون علمی و فناوری و مجتهدزاده رئیس مرکز امور زنان برای حضور در هیات دولت دعوت به عمل نمی آید. تاکنون خانم ها اعظم السادات نوری، سمیه طهماسبی و شهیندخت ملاوردی برای ریاست مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به دکتر روحانی معرفی شده اند که مورد موافقت قرار نگرفته اند.

*در جریان ملاقات های دکتر روحانی و ظریف با مقامات کشورهای دنیا در نیویورک، بیشترین دیدارها با مقامات کشورهای اروپایی و کمترین متعلق به کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین بوده است. این معادله در جریان سفرهای احمدی نژاد نسبت عکس را دارا بود.

*در جلسه برخی اعضای مجمع روحانیون درباره چگونگی در دست گرفتن مجلس خبرگان مباحثی مطرح شده است. یکی از اعضا با اشاره به ترکیب 90 نفره مجلس خبرگان، گفته است:" 30 نفر از آقایان به صورت سنتی رای می آورند و ما باید روی 60 نفر بقیه سرمایه گذاری کنیم. از همین الان باید سراغ روحانیون جوان و درس خوانده که هم خط ما هستند برویم و آن ها را برای استان های مختلف آماده نماییم."

*شنیده ایم سیاست های کلان مربوط به اقتصاد مقاومتی در مجمع تشخیص مصلحت به تصویب رسیده و برای اعلان نظر و ابلاغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است.

*هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پیشنهاد یکی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد مبنی بر به تاخیر انداختن عزل فرهاد دانشجو گفته بود: "زمانی شما در اکثریت بودید و دور شما بود و زورتان رسید و این انتصاب را انجام دادید و الان هم دور ماست و ما اکثریت هستیم و می خواهیم با توجه به شرایط جدید رئیس جدید انتخاب نماییم."

*محمد باقر قالیباف موجی از جابجایی ها را در شهرداری تهران کلید زده است . مدیران وی در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، زیبا سازی، اداری مالی، طرح و برنامه ریزی، فرهنگسراها، شهرسازی ، عمرانی و شهرداران مناطق با تغییرات و جابجایی های عمده ای روبرو خواهند شد.

*پس از انتقال اعضای گروهک منافقین از پادگان اشرف به پایگاه لیبرتی، موجی از فرار منافقین آغاز شده است. تاکنون بیش از 30 منافق فراری خود را به منطقه "مهاجر" رسانده و از مقامات عراقی خواسته اند آنها را به ایران یا یکی از کشورهای اروپایی انتقال دهند.

 

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن